Sopimusehdot

1. Yleiset ehdot

Näitä sopimusehtoja noudatetaan Ratsula.fi verkkokaupan / Antinasu & Ratsula Oy:n (y-
tunnus: 0136873-9) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.
Tilauksissa noudatetaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat
luettavissa Ratsula.fi-verkkosivuilta. Pidätämme oikeuden hintojen ja ehtojen muutoksiin.
Kaikki hintamme sisältävät Suomen lakien mukaisen arvonlisäveron, mikäli toimitus
tapahtuu EU:n tullialueen sisäpuolelle. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin
sopimusehtoihin.

Ongelmatilanteissa ole ystävällinen ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme
verkkokauppa@ratsula.fi tai kiireellisissä tapauksissa puhelimitse 02 6316 500.

2. Maksutavat ja hinnasto

Ratsula.fi-verkkokaupassa voit maksaa Paytrail-verkkomaksupalvelun kautta seuraavilla
maksutavoilla:

- Verkkopankkimaksu

- Korttimaksu

- Mobile Pay

- Pivo

- OP Lasku

Maksun saajana toimii Paytrail. Myyjän, eli Antinasu & Ratsula Oy:n, vastuulla ovat
kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Henkilötietoja käsitellään EU GDPR-asetuksen mukaisesti. Ratsula.fi käyttää henkilötietoja
asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen ja markkinointitarkoituksiin.
Henkilötunnusta käytetään kuluttajan asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.

2.1 Hinnasto ja hintavirheet

Ratsula.fi-verkkokaupassa näkyvät hinnat pitävät sisällään Suomen lakien mukaisen
arvonlisäveron. Hinnat ovat tuotteiden myyntihintoja ja eivät pidä sisällään tilauksen
toimituskuluja vaan mahdolliset toimituskulut ilmoitetaan erikseen ostoskorissa tai
kassalla.
Antinasu & Ratsula Oy pidättää oikeuden peruuttaa tilaus selvän hintavirheen johdosta.
Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan esimerkiksi tilanteita, jossa tuotteella ei ole hintaa
lainkaan tai jos tuotteen hinta poikkeaa selvästi tuotteen oikeasta myyntihinnasta.

2.2. Kuponkikoodit ja alennukset

Kuponkikoodia tai muita alennuksia ei voi käyttää, mikäli olet ostamassa lahjakorttia.

3. Tilaus- ja toimitusehdot

Pyrimme aina lähettämään tilaukset mahdollisimman nopeasti. Tilaukset lähtevät meiltä postitse arkipäivisin jopa samana tai seuraavana päivänä. Arkipäivänä ennen klo 12.00 tehty tilaus on mahdollista ehtiä jo saman päivän lähetykseen. Posti toimittaa paketit perille yleensä viimeistään kolmessa arkipäivässä.
Toimitus voi viivästyä sesongin tai ruuhkan johdosta. Antinasu & Ratsula Oy ei vastaa
toimituksen viivästymisestä, joka ei johdu Antinasu & Ratsula Oy:n toiminnasta.

3.1 Tilauksen peruuttaminen

Antinasu & Ratsula Oy:llä on tarvittaessa oikeus peruuttaa tilaus.

3.2 Tuotteen toimittaminen

Antinasu & Ratsula Oy lähettää kaikki verkkokaupasta tilatut tuotteet Postin välityksellä.
Jos tuote häviää tai vahingoittuu kuljetuksessa, Antinasu & Ratsula Oy on
maksuvastuullinen, kunhan ilmoitat siitä 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme.
Jos asiakkaan palauttama tuote häviää tai vahingoittuu kuljetuksessa, asiakas on
maksuvastuullinen.
Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.

3.3 Toimitustavat ja -kulut

Ratsula.fi-verkkokaupassa voit valita toimitustavaksi jonkin seuraavista vaihtoehdoista:

- Ilmainen nouto myymälästä
Voit noutaa verkkokauppatilauksesi ilmaiseksi Muotitavaratalo Ratsulasta Porista myymälän aukioloaikoina, kun olet saanut ilmoituksen, että tilaus on noudettavissa. Noutopiste sijaitsee Muotitavaratalon Pohjakerroksessa. 

- Nouto Postin palvelupisteestä (Postipaketti) 6,90€
Tuotteesi toimitetaan valitsemaasi Postin toimipisteeseen, josta voit noutaa tuotteesi.
Valmistaudu kertomaan tilausnumero tai todistamaan henkilöllisyytesi.
Toimitus on ilmainen, mikäli ostoksesi ylittää 120€*.

- Postin Kotiinkuljetus (Kotipaketti) 12,90€
*Ilmainen toimitus ei koske kotiinkuljetuksia.

3.4. Tilausrajoitukset

Antinasu & Ratsula Oy toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen. Verkkokaupassa ostoksia
voi tehdä vain yli 15 vuotta täyttäneet henkilöt.

4. Verkkokaupan tilausten vaihto- ja palautusoikeus

Sinulla on 30 päivää aikaa tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätös. Palautusoikeus alkaa
siitä ajankohdasta, kun sinä tai osoittamasi kolmas osapuoli vastaanottaa tilauksen
sisältämät tuotteet.

Tuotteita saa sovittaa kuten se olisi myymälästä ostettaessakin mahdollista tuotteen tai
pakkauksen myyntikunnon kärsimättä. Palautettujen tuotteiden hintalappujen ja
mahdollisten muiden sinettien täytyy olla kiinnitettyinä ja tuotteiden pitää olla
myyntikuntoisia. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin
tai vaihtaa toiseen tuotteeseen. Mikäli tuotetta on käytetty, ratkaistaan mahdollinen hyvitys
tapauskohtaisesti riippuen arvioidusta jälleenmyyntihinnasta. Asiakkaan toivomuksesta
valmistetuille tai muokatuille tuotteille sekä avatuille kosmetiikka- ja intiimituotteille emme myönnä yksipuolista palautusoikeutta.

Asiakas vastaa itse palautuksista aiheutuvista kustannuksista. Tuotteet voi palauttaa
ilmaiseksi myymäläämme tai palautuksen voi tehdä normaaliin tapaan jättämällä
palautuksen Postiin. Pidätämme tällöin normaalin vakiotoimitusmuodon (Postin Asiakaspalautus-paketti 4,90 €) kustannuksen palautettavasta summasta.

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tilaamasi tuotteen, ole hyvä ja toimi palautusohjeiden
mukaisesti. Palautus tehdään jättämällä Asiakaspalautus-paketti Postiin tai Ratsulan myymälään.
Palautuskoodi löytyy myös tilauskuitista.

RATSULA.FI / ASIAKASPALAUTUKSET
palautuskoodi 603252
Antinkatu 17, 28100 Pori
 

Pyydämme sinua säilyttämään kaikki palautukseen liittyvät dokumentit, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta ja käsittelystä Antinasu & Ratsula Oy:stä. Maksamme palautettavan summan käyttämäsi maksupalvelun kautta.

4.1 Noutamaton postilähetys

Postilähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos et ole tehnyt peruutusilmoitusta verkkokauppatilauksestasi ennen tilauksen toimittamista Postiin ja jätät lähetyksen noutamatta toimipaikasta Postin ilmoittamaan noutoaikaan mennessä, perimme sinulta erillisen 20 € käsittelymaksun noutamatta jätetyn postilähetyksen yrityksellemme aiheuttamista kuluista. Noutamaton postilähetys johtaa kaupan purkautumiseen, jolloin palautamme tilauksesta maksamasi rahat 20 € käsittelymaksulla vähennettynä.

5. Asiakassuhde

Tilatessasi Ratsula.fi-verkkokaupasta, asiakas on velvollinen luovuttamaan tilausta
tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät asiakkaalta vähintään etunimen,
sukunimen, postiosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.
Asiakkaiden tiedot tallennetaan Antinasu & Ratsula Oy:n asiakasrekisteriin, mikäli asiakas
näin haluaa ja niitä käsitellään rekisteriselosteen mukaisesti.
Asiakas voi myös tilata verkkokaupasta vieraana, eli rekisteröitymättä tai ilman
sisäänkirjautumista.

Antinasu &  Ratsula Oy:llä on oikeus käsitellä ja luovuttaa asiakasrekisterissä olevia tietoja
perusteltuja käyttötarkoituksia, kuten suoramarkkinointia, varten henkilötietolain (523/99)
mukaisesti.

Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa
itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Antinasu & Ratsula Oy:n asiakaspalveluun.

5.1 Asiakasviestintä

Viestintä asiakkaiden kanssa tapahtuu pääsääntöisesti joko Minun Ratsula-sovelluksen
kautta, sähköpostitse, tekstiviesteillä tai puhelimitse.
Asiakaspalveluumme voi olla yhteydessä ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen
verkkokauppa@ratsula.fi tai kiireellisissä tapauksissa puhelimitse 02 6316 500.

6. Evästeet

Sivustomme käyttää evästeitä (cookie). Evästeiden tarkoituksena on helpottaa, parantaa
ja nopeuttaa asiakkaan käyttökokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös
henkilökohtaisempien tuotesuositusten ja viestinnän tarjoamiseksi asiakkaalle. Voit
kieltäytyä evästeistä, mutta sivuston toiminta on tällöin rajoitettua.
Lisätietoa saat evästeselosteestamme.

7. Ongelmatilanteet ja reklamaatiot

Koitamme ensisijaisesti ratkaista kaikki ongelmatilanteet asiakkaan kanssa yhteisesti
asiakaspalvelussamme.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä
neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas
voi halutessaan viedä kauppaa koskevan erimielisyytensä myös riidanratkaisuelimen
käsiteltäväksi ODR-foorumin kautta.
Noudatamme toiminnassamme kuluttajaviranomaisten tai muiden riidanratkaisuelimien
suosituksia/päätöksiä.

Verkkokaupan asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa tilauksia tai tuotteita koskevissa kysymyksissä.
Asiakaspalveluumme voi olla yhteydessä ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen
verkkokauppa@ratsula.fi tai kiireellisissä tapauksissa puhelimitse 02 6316 500.