Tänään suljettu
Tervetuloa!
Sijainti Yhteystiedot Poikkeukselliset aukioloajat
Puhelin (02) 6316 500
Yhteystiedot Yhteydenottolomake
Sähköposti ratsula@ratsula.fi
Sähköposti verkkokauppa@ratsula.fi
Sopimusehdot Vaihto ja palautus Toimitustavat- ja kulut
1. Yleiset ehdot
Näitä sopimusehtoja noudatetaan Ratsula.fi verkkokaupan / Antinasu & Ratsula Oy:n (y- tunnus: 0136873-9) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Tilauksissa noudatetaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Ratsula.fi-verkkosivuilta. Pidätämme oikeuden hintojen ja ehtojen muutoksiin. Kaikki hintamme sisältävät Suomen lakien mukaisen arvonlisäveron, mikäli toimitus tapahtuu EU:n tullialueen sisäpuolelle. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin sopimusehtoihin.
Ongelmatilanteissa ole ystävällinen ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@ratsula.fi tai kiireellisissä tapauksissa puhelimitse 02 6316 500.
2. Maksutavat ja hinnasto
Ratsula.fi-verkkokaupassa voit maksaa Paytrail-verkkomaksupalvelun kautta seuraavilla maksutavoilla:
- Verkkopankkimaksu
- Korttimaksu
- Mobile Pay
- Pivo
- OP Lasku
Maksun saajana toimii Paytrail. Myyjän, eli Antinasu & Ratsula Oy:n, vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Henkilötietoja käsitellään EU GDPR-asetuksen mukaisesti. Ratsula.fi käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään kuluttajan asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.
2.1 Hinnasto ja hintavirheet
Ratsula.fi-verkkokaupassa näkyvät hinnat pitävät sisällään Suomen lakien mukaisen arvonlisäveron. Hinnat ovat tuotteiden myyntihintoja ja eivät pidä sisällään tilauksen toimituskuluja vaan mahdolliset toimituskulut ilmoitetaan erikseen ostoskorissa tai kassalla. Antinasu & Ratsula Oy pidättää oikeuden peruuttaa tilaus selvän hintavirheen johdosta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan esimerkiksi tilanteita, jossa tuotteella ei ole hintaa lainkaan tai jos tuotteen hinta poikkeaa selvästi tuotteen oikeasta myyntihinnasta.
2.2. Kuponkikoodit ja alennukset
Kuponkikoodia tai muita alennuksia ei voi käyttää, mikäli olet ostamassa lahjakorttia.
3. Tilaus- ja toimitusehdot
Pyrimme aina lähettämään tilaukset mahdollisimman nopeasti. Tilaukset lähtevät meiltä postitse arkipäivisin jopa samana tai seuraavana päivänä. Arkipäivänä ennen klo 12.00 tehty tilaus on mahdollista ehtiä jo saman päivän lähetykseen. Posti toimittaa paketit perille yleensä viimeistään kolmessa arkipäivässä. Toimitus voi viivästyä sesongin tai ruuhkan johdosta. Antinasu & Ratsula Oy ei vastaa toimituksen viivästymisestä, joka ei johdu Antinasu & Ratsula Oy:n toiminnasta.
3.1 Tilauksen peruuttaminen
Antinasu & Ratsula Oy:llä on tarvittaessa oikeus peruuttaa tilaus.
3.2 Tuotteen toimittaminen
Antinasu & Ratsula Oy lähettää kaikki verkkokaupasta tilatut tuotteet Postin välityksellä. Jos tuote häviää tai vahingoittuu kuljetuksessa, Antinasu & Ratsula Oy on maksuvastuullinen, kunhan ilmoitat siitä 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme. Jos asiakkaan palauttama tuote häviää tai vahingoittuu kuljetuksessa, asiakas on maksuvastuullinen. Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.
3.3 Toimitustavat ja -kulut
Ratsula.fi-verkkokaupassa voit valita toimitustavaksi jonkin seuraavista vaihtoehdoista:
- Ilmainen nouto myymälästä Voit noutaa verkkokauppatilauksesi ilmaiseksi Muotitavaratalo Ratsulasta Porista myymälän aukioloaikoina, kun olet saanut ilmoituksen, että tilaus on noudettavissa. Noutopiste sijaitsee Muotitavaratalon Pohjakerroksessa.
- Nouto Postin palvelupisteestä (Postipaketti) 6,90€ Tuotteesi toimitetaan valitsemaasi Postin toimipisteeseen, josta voit noutaa tuotteesi. Valmistaudu kertomaan tilausnumero tai todistamaan henkilöllisyytesi. Toimitus on ilmainen, mikäli ostoksesi ylittää 120€*.
- Postin Kotiinkuljetus (Kotipaketti) 12,90€ *Ilmainen toimitus ei koske kotiinkuljetuksia.
3.4. Tilausrajoitukset
Antinasu & Ratsula Oy toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen. Verkkokaupassa ostoksia voi tehdä vain yli 15 vuotta täyttäneet henkilöt.
4. Verkkokaupan tilausten vaihto- ja palautusoikeus
Sinulla on 30 päivää aikaa tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätös. Palautusoikeus alkaa siitä ajankohdasta, kun sinä tai osoittamasi kolmas osapuoli vastaanottaa tilauksen sisältämät tuotteet.
Tuotteita saa sovittaa kuten se olisi myymälästä ostettaessakin mahdollista tuotteen tai pakkauksen myyntikunnon kärsimättä. Palautettujen tuotteiden hintalappujen ja mahdollisten muiden sinettien täytyy olla kiinnitettyinä ja tuotteiden pitää olla myyntikuntoisia. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin tai vaihtaa toiseen tuotteeseen. Mikäli tuotetta on käytetty, ratkaistaan mahdollinen hyvitys tapauskohtaisesti riippuen arvioidusta jälleenmyyntihinnasta. Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille tuotteille sekä avatuille kosmetiikka- ja intiimituotteille emme myönnä yksipuolista palautusoikeutta.
Asiakas vastaa itse palautuksista aiheutuvista kustannuksista. Tuotteet voi palauttaa ilmaiseksi myymäläämme tai palautuksen voi tehdä normaaliin tapaan jättämällä palautuksen Postiin. Pidätämme tällöin normaalin vakiotoimitusmuodon (Postin Asiakaspalautus-paketti 4,90 €) kustannuksen palautettavasta summasta.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tilaamasi tuotteen, ole hyvä ja toimi palautusohjeiden mukaisesti. Palautus tehdään jättämällä Asiakaspalautus-paketti Postiin tai Ratsulan myymälään. Palautuskoodi löytyy myös tilauskuitista.
Pyydämme sinua säilyttämään kaikki palautukseen liittyvät dokumentit, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta ja käsittelystä Antinasu & Ratsula Oy:stä. Maksamme palautettavan summan käyttämäsi maksupalvelun kautta.
4.1 Noutamaton postilähetys
Postilähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos et ole tehnyt peruutusilmoitusta verkkokauppatilauksestasi ennen tilauksen toimittamista Postiin ja jätät lähetyksen noutamatta toimipaikasta Postin ilmoittamaan noutoaikaan mennessä, perimme sinulta erillisen 20 € käsittelymaksun noutamatta jätetyn postilähetyksen yrityksellemme aiheuttamista kuluista. Noutamaton postilähetys johtaa kaupan purkautumiseen, jolloin palautamme tilauksesta maksamasi rahat 20 € käsittelymaksulla vähennettynä.
5. Asiakassuhde
Tilatessasi Ratsula.fi-verkkokaupasta, asiakas on velvollinen luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät asiakkaalta vähintään etunimen, sukunimen, postiosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Asiakkaiden tiedot tallennetaan Antinasu & Ratsula Oy:n asiakasrekisteriin, mikäli asiakas näin haluaa ja niitä käsitellään rekisteriselosteen mukaisesti. Asiakas voi myös tilata verkkokaupasta vieraana, eli rekisteröitymättä tai ilman sisäänkirjautumista.
Antinasu & Ratsula Oy:llä on oikeus käsitellä ja luovuttaa asiakasrekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia, kuten suoramarkkinointia, varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti.
Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Antinasu & Ratsula Oy:n asiakaspalveluun.
5.1 Asiakasviestintä
Viestintä asiakkaiden kanssa tapahtuu pääsääntöisesti joko Minun Ratsula-sovelluksen kautta, sähköpostitse, tekstiviesteillä tai puhelimitse. Asiakaspalveluumme voi olla yhteydessä ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@ratsula.fi tai kiireellisissä tapauksissa puhelimitse 02 6316 500.
6. Evästeet
Sivustomme käyttää evästeitä (cookie). Evästeiden tarkoituksena on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiakkaan käyttökokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös henkilökohtaisempien tuotesuositusten ja viestinnän tarjoamiseksi asiakkaalle. Voit kieltäytyä evästeistä, mutta sivuston toiminta on tällöin rajoitettua. Lisätietoa saat evästeselosteestamme.
7. Ongelmatilanteet ja reklamaatiot
Koitamme ensisijaisesti ratkaista kaikki ongelmatilanteet asiakkaan kanssa yhteisesti asiakaspalvelussamme. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi halutessaan viedä kauppaa koskevan erimielisyytensä myös riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi ODR-foorumin kautta. Noudatamme toiminnassamme kuluttajaviranomaisten tai muiden riidanratkaisuelimien suosituksia/päätöksiä.
Verkkokaupan asiakaspalvelu
Asiakaspalvelumme auttaa kaikissa tilauksia tai tuotteita koskevissa kysymyksissä. Asiakaspalveluumme voi olla yhteydessä ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@ratsula.fi tai kiireellisissä tapauksissa puhelimitse 02 6316 500.