Sopimusehdot

Yleiset ehdot

Antinasu & Ratsula Oy, y-tunnus 0136873-9 (jäljempänä Ratsula) myy tuotteita verkkokaupassaan Ratsula.fi. Näitä sopimusehtoja noudatetaan Ratsulan ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Verkkokauppatilauksissa noudatetaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Ratsulan verkkosivuilta Ratsula.fi. Ratsula pitää oikeuden sopimusehtojen muutoksiin.

 

Asiakassuhde

Tilatessaan Ratsulan verkkokaupasta, asiakas on velvollinen luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään etunimen, sukunimen, postiosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.

Asiakkaiden tiedot tallennetaan Ratsulan asiakasrekisteriin, mikäli asiakas näin haluaa ja niitä käsitellään EU:n GDPR-asetusten mukaisesti. Asiakas voi myös tilata verkkokaupasta vieraana, eli rekisteröitymättä tai sisäänkirjautumatta.

Ratsulalla on oikeus käsitellä ja luovuttaa asiakasrekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia, kuten suoramarkkinointia varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti.

Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Ratsulan asiakaspalveluun.

 

Evästeet

Sivustomme käyttää evästeitä (cookie). Evästeiden tarkoituksena on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiakkaan käyttökokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös henkilökohtaisempien tuotesuositusten ja viestinnän tarjoamiseksi asiakkaalle. Voit kieltäytyä evästeistä, mutta sivuston toiminta on tällöin rajoitettua. Lisätietoa saat evästeselosteestamme.

 

Asiakasviestintä

Viestintä asiakkaiden kanssa tapahtuu joko Minun Ratsula -sovelluksen kautta, sähköpostitse, tekstiviesteillä tai puhelimitse.

 

Asiakaspalvelu

Ratsulan asiakaspalvelu auttaa kaikissa tilauksia tai tuotteita koskevissa kysymyksissä, ongelmatilanteissa ja reklamaatiotapauksissa. Asiakaspalveluumme voi olla yhteydessä ensisijaisesti sähköpostilla tai kiireellisissä tapauksissa puhelimitse arkisin ja lauantaisin klo 9-16.

 

Hinnasto ja hintavirheet

Ratsulan verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät Suomen lakien mukaisen arvonlisäveron, mikäli toimitus tapahtuu EU:n tullialueen sisäpuolelle. Hinnat ovat tuotteiden myyntihintoja ja ne eivät pidä sisällään tilauksen toimituskuluja. Mahdolliset toimituskulut ilmoitetaan erikseen ostoskorissa tai kassalla. Ratsula pitää oikeuden hintojen ja toimitusehtojen muutoksiin.

Kun verkkokaupassa on selvä hintavirhe, Ratsula pidättää oikeuden peruuttaa hintavirhettä koskeva verkkokauppatilaus. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan esimerkiksi tilanteita, jossa tuotteella ei ole hintaa lainkaan tai jos tuotteen hinta poikkeaa huomattavasti tuotteen oikeasta myyntihinnasta.

 

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan Ratsulan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilaushetken jälkeen lähetetään sähköpostitse tilausvahvistus, josta ilmenee tilatut tuotteet, hinta, toimituskulut ja -tapa.

 

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy Ratsulan verkkokaupan ja sen asiakkaan välille. Ratsulan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/

 

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

MobilePay

Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo

Pivon käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku

OP Lasku on kaikkien pankkien asiakkaille joustava tapa maksaa verkko-ostokset. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Alisa Lasku

Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Alisa yrityslasku

Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

 

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

  • Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
  • Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
  • Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
  • Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

 

Toimitustavat ja -kulut

Ratsulan verkkokaupassa voit valita toimitustavaksi jonkin seuraavista vaihtoehdoista:

Ilmainen nouto myymälästä

Voit noutaa verkkokauppatilauksesi ilmaiseksi Muotitavaratalo Ratsulasta Porista myymälän aukioloaikoina saatuasi ilmoituksen, että tilaus on noudettavissa. Noutopiste sijaitsee Muotitavaratalon Pohjakerroksessa. 

Kuljetus noutopisteeseen - Postipaketti 6,90 €

Posti toimittaa tilauksesi valitsemaasi noutopisteeseen, josta voit noutaa sen Postin antamien ohjeiden mukaisesti.

Toimitus on ilmainen, mikäli ostoksesi ylittää 120 €*.

Kotiinkuljetus - Kotipaketti 12,90 €

Posti toimittaa tilauksen kotiisi tai muuhun valitsemaasi katuosoitteeseen.

*Ilmainen toimitus yli 120 € tilauksissa ei koske kotiinkuljetuksia.

 

Toimitusehdot

Noutotilaukset voi noutaa ilmaiseksi Muotitavaratalo Ratsulasta myymälän aukioloaikoina.

Ratsula pyrkii lähettämään kuljetustilaukset mahdollisimman nopeasti. Tilaukset lähtevät postitse arkipäivisin jopa samana tai seuraavana päivänä. Arkipäivänä ennen klo 12 tehdyn tilauksen on mahdollista ehtiä jo saman päivän lähetykseen. Posti toimittaa paketit perille yleensä viimeistään kolmessa arkipäivässä. Toimitus voi viivästyä sesongin, ruuhkan tai lakon johdosta. Ratsula ei vastaa toimituksen viivästymisestä, joka ei johdu yrityksen toiminnasta.

Jos tuote häviää tai vahingoittuu Postin kuljetuksessa, Ratsula on maksuvastuullinen, kunhan ilmoitat tapahtumasta 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme.

Jos asiakkaan palauttama tuote häviää tai vahingoittuu Postin kuljetuksessa, asiakas on maksuvastuullinen. Ratsula ei vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.

 

Tilausten vaihto- ja palautus

Verkkokaupan asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Ratsulan verkkokaupassa asiakkaalla on 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet.

Tilattuja tuotteita saa sovittaa kuten se olisi myymälässäkin mahdollista tuotteen tai pakkauksen myyntikunnon kärsimättä. Palautettujen tuotteiden hintalappujen ja mahdollisten muiden sinettien täytyy olla kiinnitettyinä ja tuotteiden pitää olla myyntikuntoisia. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin tai vaihtaa toiseen tuotteeseen. Mikäli tuotetta on käytetty, ratkaistaan mahdollinen hyvitys tapauskohtaisesti riippuen arvioidusta jälleenmyyntihinnasta.

Ratsula ei myönnä yksipuolista palautusoikeutta

  • - asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille tuotteille
  • - avatuille kosmetiikka- ja intiimituotteille
  • - metritavarana myytäville kankaille
  •  

Palautus

Voit palauttaa tuotteen veloituksetta Muotitavaratalo Ratsulan millä tahansa kassalla. Tuo mukanasi tilausvahvistus tulostettuna tai valmistaudu näyttämään se älypuhelimellasi. Tarvittaessa pelkkä Pakkauslistakin riittää. Voit tarkistaa aukioloaikamme täältä www.ratsula.fi/yhteystiedot/aukioloajat.

Jos vierailu myymälässämme ei ole mahdollista, tuotteen voi palauttaa postitse. Ympyröi pakkauslistalta ne tuotteet, jotka aiot palauttaa. Täytä myös siinä oleva palautuslomake ja liitä pakkauslista palautettavan tuotteen mukaan. Jos tilauksesi toimitustapa oli POSTITUS, sait tilauksesi mukana Postin palautustarran. Kiinnitä se pakettiin ja vie paketti postiin. Jos tilauksesi toimitustapa oli NOUTO MYYMÄLÄSTÄ, et saanut Postin palautustarraa. Kirjoita alla oleva teksti pakkauksen päälle ja vie paketti lähimpään Postin toimipisteeseen, jossa sinua autetaan sen lähettämisessä.

  • RATSULA.FI / ASIAKASPALAUTUKSET
  • palautuskoodi 603252
  • Antinkatu 17
  • 28100 Pori
  •  

Jos asiakas purkaa koko kaupan eli palauttaa kaikki tuotteet, palautamme myös perustoimitusmaksun eli Postipaketin hinnan 6,90 €. Mikäli asiakas on valinnut toimitustavaksi kalliimman kotiinkuljetuksen eli Kotipaketin, palautamme vain 6,90 €.

Postin kautta tehdyistä palautuksista pidätämme 4,90 € palautusmaksun palautettavasta summasta.

Maksamme palautettavan summan aina asiakkaan käyttämän maksupalvelun kautta. Myymälän kassalla verkkokaupan rahapalautuksia ei tehdä.

Vaihto

Voit käydä vaihtamassa tuotteet Muotitavaratalo Ratsulassa. Tuo mukanasi tilausvahvistus tulostettuna tai valmistaudu näyttämään se älypuhelimellasi.

Jos vierailu myymälässä ei ole mahdollista, tilaa korvaava tuote ensin verkkokaupasta. Näin saat vaihdettua tuotteen nopeimmin ja varmistat samalla, että tuote on vielä saatavana. Palauta sen jälkeen vaihdettava tuote noudattamalla edellä annettuja palautusohjeita.

Kun asiakas tekee palautuksen yhteydessä uuden korvaavan tilauksen, esimerkiksi eri koko tai väri samasta tuotteesta, emme pidätä 4,90 € palautusmaksua. Tämä edellyttää, että asiakas kirjoittaa palautettavan tuotteen pakkauslistaan "olen tehnyt vaihtotilauksen ##### (uuden tilauksen numero)".

 

Tilauksen peruuttaminen

Ennen tilauksen toimitusta asiakas voi peruuttaa tilauksen kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Ratsulalla on myös tarvittaessa oikeus peruuttaa tilaus.

 

Noutamaton postilähetys

Postilähetyksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos asiakas ei ole tehnyt peruutusilmoitusta verkkokauppatilauksestaan ennen tilauksen toimitusta Postiin ja on jättänyt lähetyksen noutamatta toimipaikasta Postin ilmoittamaan noutoaikaan mennessä, perimme erillisen 20 € käsittelymaksun yrityksellemme aiheutuneista lisäkuluista. Noutamaton postilähetys johtaa kaupan purkautumiseen, jolloin palautamme tilauksesta maksetut rahat 20 € käsittelymaksulla vähennettynä.

 

Ongelmatilanteet ja reklamaatiot

Ratsulalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Kaikissa ongelmatilanteissa ja reklamaatiotapauksissa pyydämme ensin olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi halutessaan viedä kauppaa koskevan erimielisyytensä myös riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi ODR-foorumin kautta. Noudatamme toiminnassamme kuluttajaviranomaisten tai muiden riidanratkaisuelimien suosituksia ja päätöksiä.